18.7.06

Foto's


Harrie met de zussen Peskens op de Dorpstraat in Heytse.




Plechtige Communie van Ger 1957


Reactie van Riny bij deze foto.


Ik ben nog steeds een trouwe bezoeker van jouw site. Al merk je daar misschien weinig of niets van. Elke dag bekijk ik deze een paar keer ook al omdat mijn computer constant aanstaat.Nog maar 62 dagen en 7 uur te gaan. Zie ik staan. Het schiet al aardig op, zeg!Zo lees ik ook jouw laatste stukje over hoe jouw dagindeling eruitziet. Dat je elke dag heel vroeg opstaat, in tegenstelling tot vroeger, toen was het lang in je nest liggen, o zo lekker. Daar kan ik ook over meepraten. Kijk nu naar de jeugd van tegenwoordig, daar is dat precies zo. Alleen de krantenjongen die komt vroeg uit de veren, maar kiest ervoor en verdiend hiermee een zakcentje.
Verder ontdekte ik de foto van je zus in haar plechtige communiejurk compleet met sluier. Dat brengt me natuurlijk ook weer terug naar die tijd. Ik weet het nog als de dag van gisteren dat ze in Heythuysen toen verplicht waren een sluier te dragen, dat had meen ik te maken met de degene die de leiding had, als ik me niet vergis was dat een non. En dat ze toen na die H.Mis in processie naar het kapelletje op de Walk trokken. En dat daar in dat kapelletje een van die sluiers vlam vatte door een kaars. Ik zie het nog voor me, stond op een paar meter afstand naar te kijken. De dag erna stond dit incidentje in de krant, heeft blijkbaar veel indruk op me gemaakt.In tegenstelling tot Heythuysen waren ze op de Heibloem waar ik toen woonde, wat de kleding betrof ietwat moderner. Daar droegen de meiden o.a. mantelpakjes met de daarbijbehorende nylons die je aan jarretels moest vastmaken. Ja, ik dus ook. Maar ik mag je nu wel verklappen, dat dat ook niet alles was, voelde me daar bepaald niet gelukkig in, maar ook dat het hoorde er zo een beetje bij. Er werd immers verteld dat je de volwassen wereld inging en dan behoorde je ook anders gekleed te gaan. Gelukkig zijn die gebruiken afgeschaft.
.



Het hele gezin bij elkaar

1956. Heytser kermis. Samen met Pietje. Later missionaris geworden.



Jack Quicken 195


Carnaval Heythuysen 1957.

Vakantie Monschau 195

Simpelveld 1959. Har met Jan Pisters.

1963. Mam, Pap en Robbie in de woonkamer, Walk 27


Samen op het Stuupke 1965


Een van de weinige kleurenfoto's.